Menu
Licznik odwiedzin
176425
Dziś
Wczoraj
W tym tygodniu
W zeszłym tygodniu
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Wszytkie
42
3211
10688
151733
17946
42674
176425

Biedronki

 

                   ROK SZKOLNY 2015/2016

   
   
P9140634 P9160646

P9160657 P9160664


  
Styczeń
„Ostry mróz na dworze, szyby nam maluje.
Biały płatek śniegu, na wietrze wiruje.
Nowy Roczek przyszedł i wszystko wybielił,
świeżym, miękkim śniegiem dzieci rozweselił.
Na śniegowej górce wrzawa, krzyk, popisy,
zjeżdżają na sankach zimowe urwisy.
Cały świat niebawem pod zaspami zaśnie.
Lecz mnie to nie dziwi, bo to styczeń właśnie”.
Ewa Sujecka

Zamierzenia pracy wychowawczo - dydaktycznej na miesiąc styczeń

1. Poznajemy przyrodę w okresie zimy
* obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie zimą, zwracamy uwagę na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
* poznajemy zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy, nazywamy je np.: opady śniegu...
* nazywamy ptaki odwiedzające karmnik, dokarmiamy i dopajamy je w trudnych, zimowych warunkach
* zwracamy uwagę na zachowywanie ostrożności w kontaktach z chorymi ptakami
2. Nasze rodziny
* nazywamy członków bliższej rodziny tj.: Babcia, Dziadek, podajemy informacje, jak mają na imię,
   opisujemy ich wygląd, dostrzegając charakterystyczne cechy
* uczestniczymy w krótkim programie artystycznym
* tworzymy wzajemne relacje oparte na szacunku, akceptacji i miłości
3. Dbamy o nasze zdrowie
* ubieramy się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w zimowej porze roku,
   zapobiegamy się przeciwko przegrzaniu i zmarznięciu
* przebywamy na świeżym powietrzu, uczestniczymy w spacerach, zabawach
* spożywamy zdrową żywność tj.: warzywa, owoce, mięsa, nabiał, przezwyciężamy niechęć do jej spożywania,
   przestrzegamy ustalonych zasad właściwego zachowania się przy stole podczas jej spożywania
4. Nasze bezpieczeństwo na co dzień
* poznajemy sytuacje ukazujące niebezpieczeństwa, znamy skutki wynikające z niebezpiecznych zabaw i zachowań w okresie zimy
5. Nasza miejscowość, nasz region
* poznajemy czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywamy ich narzędzia pracy, zwracamy uwagę na ich ubiór 

© Przedszkole nr 186 w Poznaniu